Nätets gobitar

Ny omgång SEO-sunday (del 1)

Posted on: mars 30, 2012

Jag sitter just nu hemma i soffan med en rejäl förkylning men tänkte trots detta försöka berätta vad som hände på förra SEO-sunday. Vill du läsa mer om vad är SEO-sunday och hur det fungerar rekommenderar jag dig att göra en sökning på google.

Användaren livsnjutare jobbade med sin sajt om kondomer på kondomtorget.se. Kondomer är en intressant nisch på nätet eftersom många inte vågar köpa detta i butik. Men tyvärr är marginalerna så dåliga att det krävs en väldigt stor försäljning för att det ska bli lönande. Jag önskar livsnjutare all lycka!

Erik Bergman jobbade som vanligt med en sajt om spelmaskiner och i söndags var det dags för sajt om subtopia.

Det var inte bara Erik som jobbade med en sajt om slotmaskiner. B0rjara jobbade med SEO på scarfaceslot.nu.

Carl jobbade med bantningsguiden.com, en sajt med olika bantningstips och bantningsmetoder. Något som jag är mycket bekant med eftersom jag själv driver många webbsidor om viktminskning och hälsa.

Tomz jobbade med en sajt om banklån på iumab.se. En nisch som jag är intresserad av, men som jag aldrig riktigt utforskat. Det kanske är dags att gräva upp mina gamla sajt av lån och börja tjäna lite pengar.

Etiketter:

Kommentera

