Nätets gobitar

SEO-test

Posted on: februari 4, 2012

För ganska precis ett år sedan skapade jag en affiliatesida om skorstensfria spisar på skorstensfriaspisar.com. Tanken var att lägga upp 4-5 artiklar, ett par länkar, och sedan låta Google indexera sajten så att den får ligga och gro ett tag innan jag börjar arbetet på riktigt. Redan efter 2 veckor tog google bort skorstensfria spisar och placeringarna sjönk från platser på startsidan till platser runt 50 på relevanta sökord. Detta är inget ovanligt och är ett vanligt förekommande fenomen om man sysslar med sökmotoroptimeing. Nya sajter har det alltid svårt i början och placeringarna kan variera från dag till dag.

Det som var konstigt med just den här sajten var att placeringarna inte kom tillbaka. Jag väntade och väntade men det hände inte något. Det har nu gått 1 år och sajten har fortfarande inte fått tillbaka sina placeringar. Det borde inte vara något straff, för jag hann knappt göra något innan den försvann.

Testet

Jag har börjat skriva om problemet här och syftet med detta inlägget är givetvis att få inlänkar samtidigt som jag vill upplysa om problemet.

Kommentera

