Nätets gobitar

Lite fler linser från Squidoo

Posted on: juli 31, 2010

Även om Kim testade Squidoo för någon dag sedan var det nu min tur att ge tjänsten en chans. Jag kan säga att det var mycket smidigt att skapa nya linser och slängde ihop två stycken ganska snabbt. Den ena handlar om hur man hittar kläder online medans den andra är en liten infosida om bmi. Jag håller redan på med ett par nya och jag har lagt någon timme på varje lins.

Squidoo är en riktigt populär tjänst men det finns i dagsläget ingen svensk variant så vitt jag vet. Troligtvis är det väldigt svårt att komma igång med en sådan här sida men kan bli riktigt stark ifall folk ger den en chans. Det är ett perfekt sätt att fixa lite relevanta inlänkar till sina sajter och klättra upp på viktiga placeringar.

Kommentera

